A letter

assalamualaikum.,

kehadapan rakan rakan yang berada jauh dari pandangan mata . adakah rakan rakan sekalian sihat ? saya harap rakan rakan sihat wal'afiat di samping keluarga tercinta . saya disini sihat sihat sahaja . apakan perkembangan terbaru rakan rakan sekalian ? saya disini sedang sibuk menyiapkan diri untuk menhadapi peperiksaan yang akan berlangsung tidak lama lagi . tujuan sebenar saya menitipkan warkah ini adalah kerana saya amat merindui rakan rakan sekalian . diharap kalian juga merindui saya . sekian sajalah warkah yang dapat saya coretkan . semoga bertemu di warkah yang akan datang . wasalam .

yang benar,
deeja

If korang semua nak tahu inilah contoh surat ala ala nerd plus skema plus retro.aku belajar masa tengah hingus hingus kat darjah 2.haha.lepas tuh sibuk tulis banyak banyak sampai habis satu buku latihan bahasa melayu sebab nak bagi kat mak ayah.walhal duduk serumah.tak cukup buku latihan bahasa melayu,buku latihan matematik yang kotak kotak besar tuh pun jadi.haha.orang sudah pandai tulis surat laa katakan.mane yang gatal sikit tuh mula lah tulis kat pakwe.eh tipu bebenolah tuh.darjah dua mana ada pakwe makwe nih.ABC pon tak khatam lagi dah nak bercintan cintun.eh ade yang terasa ke?ade.adik aku!sibuk dengan makwe dia.skali aku bagi tangan terus bisu seribu bahasa baru padan muka.

Bebalik pasal surat di atas tadi,cuba try tengok :

1st : perlu ke tulis kehadapan?kenapa tak kebelakang ke,ke U-turn ke,ke simpang tiga ke?

2nd : wajib tanya sihat ke tak?kalau hantar surat mahu ambil masa seminggu.tuh pon kalau rumah tak dok 'ceruk' laa kan.yang mengambil masa 10 jam perjalanan plus kena buat passport and naik rakit segala bagai tuh kan.haha.so kata lah surat sampai 9 julai.penerima balas pada tarikh 10 julai yang dia sihat or telebih sihat ke kan.then kita recieve balik 15 julai.punyalah happy dengar si penerima tuh sihat skali tup tup denga "eh dia da lama meninggal.seminggu yg lepass.cik bedah tak tahu ke??" so tak perlu lah tanye sihat ke tak..

3rd : 'saya disini sedang sibuk menyiapkan diri untuk menhadapi peperiksaan yang akan berlangsung tidak lama lagi' ntah mane ntah datang nya exam tuh cik deeja oii.setahu aku sekarang kau tengah melepak melanguk kat rumah.sshuuutt.saja saja tambah ayat penyedap.sedap bangg?seddaaappp..

4rd : em takda makna lah nak jumpa di warkah yang akan datang kan..sekarang semua pakai phone.xde handphone,publicphone pon ada.kalau kaya banyak pakai iphone.kalau kaya sederhana pakai blackberry and kalau kaya sikit boleh jek pakai henset baling hanjing.haha.yang penting sume guna phone lah.ade sesapa kat sini still pakai surat?ce cuba angkat tangan macam saya.haha.ala ala usop wilcha pulok dahh.

5rd : bab rindu tuh setuju.sape yang tak rindu kenangan dulu kan.

credit t0o : nuna hidayah.ashmir aizad.hamzah ghani.aku memang seronok kene nganjeng duduk ceruk.haha.




 
aku pon tak tahu kenapa post aku kali ni panjang semacam.
actually aku just nak post gambar gambar ni.
okay lah.its already publish pon.haha.



1 comment:

Anonymous said...

lahanat. aku mane nganjeng. aku ckp bnde btol je dol. ahahahha..


dija A.K.A. sharp teeth