kursus di UPM

Lama kan aku tak update blog? Haha. Nampak tak header aku tuh? Agak lama lah aku nak betulkan header tuh tapi still tak jadi. Sedihh wuhuuu.. Ade sape nak tolong betulkan tak? Hihi. Tak dinafikan aku memang jenis GATAL TANGAN. Ouwyeahh! Gatal bukan sebarang gatal tau. Ini gatal tangan yang punya. Hhaha. Okaylah. Disebabkan dah lama sangat aku betulkan tapi tak jadi jadi so aku dah fed up. Huh! Biarlah camtu jek kan. Senang tak adelah pening pening kepala. Okay.

Tujuan entri aku kali ni sebab nak buka cerita kedai kopi yang aku pergi selama tiga hari dua malam di Universiti Putra Malaysia (UPM) hari tu. Okay cuba tengok ni :


15ogos : aku dapat call dari pejabat felda pemanis. Si mona tuh kata aku ditawarkan untuk mengikuti kursus untuk anak anak felda yang baru nak masuk university. Ohh. Okay bila tuh? 18hb sampai 20hb. Itu saja information yang aku dapat. Em err aku still blur!
16ogos : si mona call balik sebab nak confirmkan aku nak follow kursus tuh ke tak. Okay lagi skali aku blur. Tapi aku tetap jawab YA. Haha. Bab kursus kem ntah bende bende lagituh memang aku tak boleh tolak. Haha. Nasib baik jiran belakang rumah aku pon dapat. So tak ada masalah lah nanti.
18ogos : pagi pagi lagi aku dah bangun beria bagai sampai tak sempat nak sarapan. Ceh macam boleh pulak sarapan kan. Haha. Rupa rupanya ramai sangat yang pergi. Boleh buat reunion sehh. Jap jap aku senaraikan nama yang bertuah sangat tuh okay.

Ili nor ilmi (seri kenangan)
Nurnabilah tumin (seri kenangan)
Nor farsha (seri kenangan)
Nor fara ikma (seri kenangan)
Zuraini noh (seri kenangan)
Ruhaidah misman (seri kenangan)
Az-zahrah (matrikulasi selangor)
Nur farain (jiran aku.hihi)
Dll.
Haha. Takdalah ramai mana. Saja aku memang suka buat cerita gempak gempak nih. Kahkah. Okay dah dah. Senyap deeja. Aku nak mula cerita dengan serius nih.







(30 min telah berlalu)

Okeh. Baru aku tahu detail pasal kursus nih. KURSUS INDUKSI PERMUAFAKATAN SISWA/SISWI FELDA (PERSADA). Masa pendaftaran tuh barulah kami diberi tentatif yg lengkap. Segala aktiviti dibuat di Pusat Kebudayaan dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. Huh panjangnye nama. Okay aku pendekkan,PKKSSAAS. Em biaselah semua aktiviti kan mesti dalam kumpulan kan. So aku tergolong dalam zon pantai timur. Dalam zon pantai timur ni terdiri dari student yang akan masuk UMT,UMP,UMK,UNISZA. Okay nak dipendekkan cerita, untuk 18ogos ni je aku da belajar banyak sangat benda.

19ogos : Okay korang tak tahu lagikan siapa faci untuk group aku? Nama dia muhaimin dari UMP. Untuk aktiviti latihan dalam kumpulan (LDK) semuanya muhaimin yang handle. Okay mesti korang pelik kenapa aku sesedap mulut jek panggil muhaimin kan? Tak ada word abang depan tuh sebab dia yang suruh. Haha. And nak diikutkan die just suruh panggil yon jek. Simple. “I’m not threat you like a kids” tuh laa ayat die. Sempoii jek. If dapat faci yang seronok mestilah tiap kali LDK seronok kan. So tuh la yang aku rasa.
Eh lupa pulak nak cerita pasal sorang lagi faci nih suara dia sebiji awal ashaari. Fuhh boleh tangkap lelehh seh bile denga lama lama. Haha. “kenapalah korang suka sangat lagu anok udang nihh?” ni pulak ayat die yang aku tak boleh lupa. Mana taknya,bila vvip masuk dewan mesti lagu anok udang berkumandang. Nanti ade jelaa suara suara sumbang sumbing yang nyanyi. Haha. Agak agak korang lagu anok udang tuh macam mana?
Okay jom kita nyanyi sama sama,
Anok udang udanglah udangya
Silang ini lah ketika tika ini
Anok udang menyusurlah turunlah
Anok teruna turunlah turun setana

Sama juang di anjung dondang sini
Anok udang udanglah udangya
Beduang serulah nok udang
Belukar semok
Dekat situlah nok udang
Belukor semok

Anok udang udanglah udangya
Walau abang setana
Dok nok bang weh
Udang ini anok udanglah udangya
Mata bertimang nok bertimang
Dondang maya

Undur gheteklah berjalan
ke belakang ghetek
Ke depan setapoklah
ke belakang tiga tapok
Anok udang udanglah udangya
Itu saja panduang beduang seru

Haha. Ternganga korang. Ni lagu rakyat Terengganu lah. Haha.
20ogos : okay mesti korang ingat pagi ni kiteorg balik kan? Actually tak pun. Huhu. Kursus ni habis lepas buka puasa. Dalam pukul 6 tuh ada majlis penutup. Em hari ni sungguh tak best sebab TIADA LDK! Huh sedih tau. Semua vvip nak kasi talk so terpaksalah cancel semua LDK. Masa talk tak boleh bercakap dan tidur. Okay faham kan? Nak aku ulang lagi sekali? Tak boleh bercakap dan tidur. Haha. Seriously bosan sangat. And nak tahu tak aku pon mula demam malam tuh then aku tak ikut jejalan pergi the mines. Huhu rugi sangat sangat.
21ogos : then pagi pagi lagi tepat jam 7 pagi kami gerak balik. Tata UPM :))

Em okay aku nak buka kaunter titian kasih nih. Ada sapa sapa yang rindu nab , ili , zuraini , ruhaida , faraikma ? okay senang je. Korang selam lah puas puas gambar ni okay. Sampai terkeluar muntah hijau pon aku tak kisah. Hihi.


Err gamba ili tuh paling mahal. So jangan rembat okay. Haha.
Dah puas selam dah? terubat tak rindu? Okay sekarang bagitau rindu siapa pulak..
 TETTTT!!MASA DAH TAMAT.HAHA.
okay okay memain jek. Aku tau korang rindu aku kan? So tatap lah gamba nih puas puas okay. Jangan sampai terjatuh hati sudah lah. HAHA.

okay cukup comel ! haha
. . .



2 comments:

Anonymous said...

from cikyon~~wah...terbaek la..neway,congrats skali lg pat u n go0d luck ea~~

khadijahdeeja said...

thanks cik yon.hee.